Haberler

  • 16 Mart 2020

Girişimciler İçin Finansal Okuryazarlık Eğitimi Semineri

Cumhuriyet Teknokent tarafından Girişimciler İçin Finansal Okuryazarlık Eğitimi semineri düzenlendi.

 

Cumhuriyet Teknokent Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen eğitime akademisyenler, Teknokent personeli ve öğrenciler katıldı.

 

ORAN Kalkınma Ajansı Uzmanı Mustafa Eren tarafından verilen eğitimde katılımcılara; kâr kavramı ve başa baş noktası analizi, sabit ve değişken maliyetler ve maliyet analizi, nakit akış tabloları, bütçe üretim planlama, kapasite, kapasite kullanımı ve verimlilik, faiz ve paranın bugünkü değeri gibi birçok konuda bilgi verildi.

 

Eren, “Bir işi kurarken ilk olarak sermayeden bahsediyoruz. Sermaye iki çeşittir. Birincisi, yatırım sermayesi. İkincisi işletme sermayesi. Yani bir iş kuracağınız zaman cebinizdeki parayı bu iki sermayeye göre planlamanız gerekecek. Yatırım sermayesi dediğimiz şey, genelde ilk kuruluş öncesi yapacağınız harcamalar vb. İşin işletme sermayesine geldiğimizde, genelde başarısız olan işletmecilerin temel probleminden bir tanesi bunu hesaplayamamış olmaları. Çünkü işletme sermayesi, işletmeniz faaliyete başladıktan sonra ürettiğiniz ürün ya da hizmetin satılıp bunun paraya döndüğü veya sizin cebinize tekrar girip bu döngüye katıldığı zamana kadar işletmenizi idare etmeniz için gerekli para miktarı. Bunun kesin ve net bir formülü yok. Yaptığınız iş için aldığınız ham maddelerin alım vadelerine, satışlarınızın vadesine, üretim ve stok miktarlarınıza, stokta bekleme sürelerine, üretim süreçlerine göre değişen bir süreç. Dolayısıyla işinize ne kadar hâkim olursanız işletme sermayenizi de başlangıçta o kadar doğru hazırlama şansınız var.” dedi.

 

Konuşmasının devamında Eren, “Eğitimin içerisinde girişimcilik de var. Bir işe girecek olduğumuz zaman yatırımımızı planlamamız gerekiyor. Mal üretebiliriz, hizmet üretebiliriz. Bu üretimleri genelde iki türlü yapacaksınız: Ya seri üretiminiz olacak ya da siparişe göre çalışacağınız bir sisteminiz olacak. Sizi ilgilendiren kurallardan ilki satış hedefimiz yani bizim nasıl bir hedefimiz var, satışlarımızın nerede olması lazım? Satış hedefini belirlersek kârımızı belirleriz. Satışımız belli ise üretim miktarını belirleriz. İlk önce satış hedefimiz olması lazım ki satacağınızı düşündüğünüz kadar ürünü üretebilecek bir kapasite oluşturmanız lazım.” şeklinde konuştu.
 

16

Mart

2020

Haberler