Tıp Fakültemizin Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon’nun yenilenmesi süreci dâhilinde Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) tarafından Tıp Fakültesi Prof. Dr. Behsan Önol Konferans Salonu’nda bilgilendirme toplantısı yapıldı.
TEPDAD eğitim ekibi başkanı Prof. Dr. Sancar Barış katılımcılara “Tıp Eğitimi Akreditasyon-Kavramlar, UTEAK Standartları ve Süreçleri” konulu sunum yaptı.
Toplantıya Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Hilmi Ataseven, Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İlhan Çetin, Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Alim, TEBDAD yetkilileri, öğretim elemanları ve çok sayıda öğrenci katıldı
Tıp Fakültemizin UTEAK’a 2011 yılında başlayan ve 2013 yılında tamamlanan akreditasyonunun sürecini anlatan Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İlhan Çetin, “2011 yılında başlamış olduğumuz Tıp Eğitimimizin akreditasyon süreci, 2011-2012 yıllarında gerçekten hem öğrencilerimizde hem hocalarımızda hem de bizde çok ciddi heyecan oluşturmuştu. Özellikle hocalarımız, öğrencilerimiz bu süreçte çok ciddi katkılar sağladılar; çünkü bir “Tıp Eğitimi” nin akredite edilmesinin değerini hepimiz biliyoruz. Bu bilgi ve beklenti dâhilinde tüm hocalarımız öğrencilerimiz ellerinden geleni yaptılar. 2013 yılının başında da akredite olduk. 6 yıllık akredite sürecimizi; ilk akredite olan, 13. veya 14. Tıp Fakültesi olarak eğitimimize devam ediyoruz. Bu akrediteyi, bir sonuçtan ziyade bir başlangıç olarak gördük ve bu süreç yaşayan bir süreçtir. Her an kendisini yenileyen olumsuzlukların her ortamda tespit edildiği ve giderildiği; bir sonraki yıla, bir önceki yılda olan olumsuzlukları mümkün olduğu kadar taşımadan, hem eğitimimiz ve öğretimimiz açısından hem de kliniğimiz açısından mümkün olduğu kadar yenilenerek giden bir süreç içerisinde olduğunu kabul ederek devam ettik ve ediyoruz. ”dedi.
Tıp Fakültesinde yapılan akreditasyonların önemine vurgu yapan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Hilmi Ataseven “Bu akreditasyon sürecinin Tıp Fakültelimizde ilk başladığındaki süreçleri çok iyi biliyorum. Bu süreçlerde şahsen ve kurumsal olarak çok şeyler öğrendik. Özellikle Tıp Eğitimi’nin nasıl olduğu ve nasıl sürdürülebilirliği hususunda kıymetli bilgiler ve tecrübeler kazanmıştır. Burada Tıp Fakültemizde eğitiminin güzel şekilde devam ettiğini düşünüyorum. Yeniden bu akreditasyon sürecini başlatmanın veya sürdürmek için birtakım faaliyetler yapmanın, bütün ekip olarak heyecanı içerisindeyiz. Bu da bize bir motivasyon ve enerji veriyor. Geleceğimiz olan gençlerimize daha iyi nasıl bir eğitim verebiliriz hususunda kafa yormamızı, emek harcamamızı sağlıyor. Bu akreditasyon süreçleri gerçekten de çok değerli katkılar sağladı. Lisans eğitimi sürecinde birçok yükün öğrencilerden kaldırılmasını, onlara daha akademik çalışma yapmalarını sağlamış oldu. Bu anlamda bu çalışmayı çok değerli görüyorum. Umarım diğer fakültelerimizde de bu akreditasyon çalışmaları süreci başarılı bir şekilde neticelenir.” diye konuştu.
TEBDAT Eğitim Ekibi Başkanı 19 Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Patoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yakup Sancar Barış, “Akreditasyon eş yetkilendirme konusunda çok deneyimli bir idare var. Aslında eğitimin niteliğini geliştirme, kurumların kendi sorumluluğunda. TEBDAT ve benzeri akreditasyon kuruluşlarının buradaki temel pozisyonları katkı sağlamaktır. Tıbbın bütün alanlarında ileri bir uzmanlaşma düzeyimiz var. Bunun faydalı olduğu taraflar olduğu gibi, problemli olduğu taraflarda var ama bu uzmanlaşma bizim eğitimimizin niteliğini ve verdiğimiz hizmetin şeklini değiştiriyor. Teknolojide inanılmaz değişiklikler oldu. Özellikle görüntüleme tekniklerinde inanılmaz değişiklikler oldu. Bilgi inanılmaz bir şekilde ulaşılır hâle geldi. Son derece hızlı; iyisi de kötüsü de her an, her yerde ulaşılır durumda. Hastalıklar değişti; çünkü yaşam tarzımız değişti.” dedi.
Eğitimde kalite ve standartlaşmanın önemine vurgu yapan Prof. Dr. Sancar, “Beklentileri, ihtiyaçları karşılamalıyız ve bunun hesabını verebilmeliyiz. Çocuklarımızı, mezunlarımızı yeni değişecek durumlara ve koşullara hazırlayabilmeliyiz. Bütün bunlardan bahsetmemizin nedeni; eş yetkilendirme akreditasyonunun gerekçesi buradan kaynaklanıyor. Çok fazla öğrenilecek şey var, çok fazla Tıp Fakültesi var ve çok fazla öğrenci var. Sağlık hizmeti giderek küreselleşiyor. Dolayısıyla çok fazla değişkeni, çok daha fazla hizmet alanı var. Bütün bunlarla iyi ve nitelikli eğitim ya da belli özelliklere sahip eğitim ile sahip olunabiliyor. Belli özelliklere sahip hekim gerekiyor ise onu elde edebilmek için de belli özelliklere sahip bir eğitim sunuluyor olması lazım. Bunu sağlamanın yolu da Tıp Eğitiminde standartları tanımlamak lazım.” dedi.
Tıp Fakültemizin yeniden akreditasyon süreci başlatan programda daha sonra Prof. Dr. Mustafa Turan ve Prof. Dr. Zeynep Baykan'ın da katılımlarıyla program devam etti.
Nisan
2018