Merkezi Amfi’de düzenlenen programa, Cumhuriyet Üniversitesi Genel Sekreter Vekili Prof. Dr. Ömer Poyraz, üniversite personeli ve sekreterler katıldı.
Prof. Dr. Ömer Poyraz, programın açılışında yaptığı konuşmada, “Gerek resmi kuruluşlar gerekse özel kuruluşlar olsun iş hayatında, telefon trafiği ile insanların nasıl karşılandıkları oldukça önem arz etmektedir. Çoğu zaman telefonda ‘alo’ diyen ilk ses, iş yeri hakkındaki ilk izlenimleri vermektedir. Sekreterin ses tonu, diksiyonu, dinleme ve konuşma tarzı, hitap şekli ve yüz ifadesi gibi unsurların tamamı kurumun kimliğine ait olumlu ya da olumsuz bir etki bırakır” diye konuştu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Görevlisi Sema Biçer ise katılımcılara yöneticilerin sekreterlerden, sekreterlerin de yöneticilerden neler beklediğini anlattı.
Telefon görüşmeleri sırasında karşıdaki kişiyle nasıl konuşulması gerektiğine, yoğun ve stresli olan sekterlik mesleğinin zorluklarıyla başa çıkmanın yollarına değinen Biçer, konuklarla ve personelle doğru iletişim becerileri, etkili dinleme ve etkili konuşma becerisinin önemi hakkında bilgiler verdi.
Biçer, sekreterlik mesleğinde beklentilerin çok olduğuna değinerek, “Bu beklentilere karşılık verme şeklimiz kişiliğinizi belirler. Eğer siz içinizde kendinizle barışıksanız kendinizi tanıyorsanız sizden iyi kimse olamaz. Kendinizi ne kadar güzel anlatırsanız karşıdaki kişiyle anlaşma şansınız o kadar yüksek olur” dedi.
Haziran
2015