Haberler

  • 22 Mayıs 2015

Engelleri Kaldır Adlı Panel Düzenlendi

Üniversitemiz Tıp Fakültesi, Sivas Belediyesi ve Gökkuşağı Engelliler ve Dostları Derneği tarafından ‘Engelleri Kaldır İşitme Engelliler ve İşaret Dili Sorunları’ adlı panel düzenlendi.
 
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Muaffak Akman Konferans Salonu’nda (Tıp Fakültesi Ek Ders Binası) gerçekleşen programa Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Sami Hizmetli, Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Özaydın, Gökkuşağı İşitme Engelliler Dernek Başkan Yardımcısı Mustafa Epik, İşitme Engelliler Spor Kulübü Başkanı Fatih Atakul, Yeşilışık Engelliler Derneği Başkanı Turhan Cin, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
 
Panelin açılışında konuşan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hizmetli, engelleri kaldırmanın insanların elinde olan bir durum olduğunu ifade ederek, “Üniversitemizde engelsiz bir üniversite çalışmasıyla öğrencilerimizin daha rahat bir eğitim almaları yönünde kolaylıklar sağlandı. Rektörümüz Prof. Dr. Faruk Kocacık tarafından başlatılan engelsiz üniversite çalışmaları belli bir seviyeye gelmiş durumda. Özellikle görme engelliler ve ortopedik engellilerle ilgili fakültelerde, yüksekokullardaki düzenlemeler son safhaya gelmiştir. Burada amaç, engelli öğrencilerimizin eğitim kalitesini artırmak ve kendilerinin eğitime entegrasyonunu sağlamak,  aynı zamanda onların yaşam kalitesini yükseltmeye destek olmaktır” ifadelerini kullandı. 
 
 
Belediye Başkan Yardımcısı Özaydın ise “Bu tür programlara belediye olarak her zaman destek olacağız. Üniversitemiz ile Sivas Belediyesi işbirliğinde çok ciddi çalışmalar yürütülüyor. Gerek işitme engelliler, gerekse diğer engellilerin eğitimiyle ilgili çok güzel çalışmalarımız var” ifadelerini kullandı.
 
Konuşmaların ardından Sivas eski Tugay Komutanı Kemerburgaz Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel, OTDÜ ve Hacettepe Üniversitesi Türk İşaret Dili Uzmanı Bülent Tekin, üniversitemiz Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Kasım Durmuş sunumlarını gerçekleştirdiler. 
 

22

Mayıs

2015

Haberler