Haberler

  • 26 Mart 2015

İletişim Fakültesi Öğrencilerine 'Sosyal Medya' Anlatıldı

 

Panelde öğrencilere sosyal medya gazeteciliğinin ne olduğu, sosyal medyanın geleneksel haberciliği nasıl değiştirdiği, bireysel sokak gazeteciliği, sosyal hareketlerde sosyal medyanın rolü ve sosyal medya ölçümleri gibi konularda bilgi verildi. 

Moderatörlüğünü P24’ün kurucularından Doğan Akın’ın yaptığı panele Dekan Prof. Dr. Metin Erol, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ümit Arklan’ın yanı sıra konuşmacı olarak Doğan TV Dijital İçerik ve İş Geliştirme Müdürü Umut Katırcı, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gülüm Şener Ulugay ve Gazeteci Hıdır Geviş katıldı. 

Panelin açılış konuşmasını yapan Doğan Akın, sosyal medyanın tanımını yaparak “Sosyal medya içeriğini sadece kullanıcıların oluşturduğu mecralardır. Sosyal medya ağlarındaki ilişkiler çok önemli, bazı hareketlerin yayılması çok süratli. Ama bu ağlar üzerinden kurulan ilişkiler ne kadar kuvvetli, bunlar üzerinde düşünülmesi gereken konular” ifadelerine yer verdi. 

Doğan TV Dijital İçerik ve İş Geliştirme Müdürü Umut Katırcı ise “Sosyal medyanın matematiği” konulu sunumunda sosyal medyada ölçme yöntemleri konusunda bilgi verdi. Sosyal medyada içerik kadar bunun dağıtımının da önemli olduğunun altını çizen Katırcı, değişen dijital trendleri hakkında da öğrencileri bilgilendirdi. 

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gülüm Şener Ulugay ise “Sosyal hareketlerin internet kullanımı” konulu sunumunda Gezi direnişçilerin sosyal medyayı kullanım pratiklerini ve Gezi olaylarında sosyal medyanın rolünü anlattı. “Sosyal medyanın birinci işlevi bireyleri aktive etmek” diyen Ulugay, sosyal hareketlerin internet aracılığıyla küresel bir boyut kazandığına dikkati çekti. 

Son olarak söz alan Gazeteci Hıdır Geviş ise “Türkiye’de internet kullanımı ve yurttaş gazeteciliği” konusunda bilgi verdi. Sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte yurttaş gazeteciliğinin de yaygınlaştığını kaydeden Geviş, “Yurttaş gazetecilik çok önemli. Yurttaş gazetecilik ile profesyonel gazetecilik yapan kurumlar arasında da bir işbirliği sağlanabilir. Ve gazetecilik daha ileri bir aşamaya geçirilebilir” dedi.

 

 

26

Mart

2015

Haberler

Kurumsal Sosyal Medya Hesapları

Facebook

Takipçi Sayısı = 13.660

TwItter

Takipçi Sayısı =

Instagram

Takipçi Sayısı = 32677

Youtube

Abone Sayısı = 4,93 B