Haberler

  • 24 Kasım 2014

Öğretmenler Günü Dolayısıyla Eğitim Semineri Düzenlendi.

 Öğretmenler Günü Çerçevesinde Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kulübü tarafından ?Okul Öncesinde Kaynaştırma ve Öğretmen Eğitimi Programının Çıktılarının Değerlendirilmesi? konulunu seminer düzenlendi.

Üniversitemiz Kültür Merkezinde gerçekleşen ve Ankara Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu, Ankara Üniversitesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu, Doğu Akdeniz Üniversitesi öğretim elamanı Dr. Selma Akalın, Ankara Üniversitesi öğretim elamanı Arş. Gör. Şeyda Demir, Cumhuriyet Üniversitesi öğretim elemanı Arş. Gör. Fadime İşcen Karasu?nun konuşmacı olarak katıldığı seminere Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Hüseyin Sarı, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Aşkın Akpulat,  Doç. Dr. Hakkı Kızıloluk, öğretim üyeleri, anasınıfı okul müdürleri ve öğretmenleri, Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim Müdürlüğü?nden yetkililer ile öğrenciler katıldı.

Programda konuşan Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Hüseyin Sarı eğitime yönelik yapılan çalışmaların önemine değinerek, ?Ülkelerin gelişmişlik sıralamasını hangi endekse göre yaparsanız yapın baktığımızda sıralama dönüp dolaşıp yine eğitimde neyi yaptığınıza geliyor. Ülke olarak eğitim konusunda bu gibi projeler ile öğrencilerimizin daha donanımlı hale gelmesini sağlamalıyız.? dedi.

Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ferda Yıldırım ise tüm öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının öğretmenler gününü kutlayarak bu programın önemli olduğuna vurgu yaparak eme geçenlere teşekkür etti.

Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu bu projenin 2011 yılında başlayan ve 2014 yılında tamamlanan bir TÜBİTAK projesi olduğunu ve bu projeden edindikleri deneyimleri meslektaşlarına aktarmak için yapılan bu seminerle  programının Anadolu Üniversitesinden sonra Üniversitemizde yapıldığını belirtti. Bakkaloğlu, bu tip toplantıları farklı üniversitelerde de yaparak, bu projede edinilen deneyimlerin farklı şehirlerde bulunan meslektaşlarımıza aktarmak istiyoruz. Bu projeyi yapmaktaki gerekçelerimiz dünyadaki ve ülkemizdeki gelişmelerdi. Dünyaya baktığımızda kaynaştırmanın erken çocukluk eğitiminde etkili ve sürekli uygulandığını görüyoruz.? dedi.

Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğretim Elamanı Dr. Selma Akalın da projenin ihtiyaç analizi ve öğretmenlerle yapılan görüşme verilerinin toplanması aşamaları ile veri toplama yöntemleri ile toplanan verilerin sonuçları hakkında bilgiler vererek projeden elde edilen verilerin ve tecrübelerin ilgililer ile paylaşılması için bu semineri düzenlediğini ifade etti.

Cumhuriyet Üniversitesi öğretim elemanı Arş. Gör. Fadime İşcen Karasu ise konuşmada ?Bu araştırmanın ihtiyaç analizi sonuçları dikkate alınarak, özellikle öğretmenlerin bilgi gereksinimlerini vurguladıkları, sınıf yönetimi ve davranış kontrolü, performans değerlendirme, BEP hazırlama gibi 7 temel konuda öğretmenlerin günlük yaşamlarında sınıf ortamlarında karşılaşabilecekleri 45 kısa vaka öyküsü hazırladık ve testin 45 soruluk ilk formunu Ankara ve Sivas illerinde bağımsız anaokullarında çalışan 169 okulöncesi öğretmene uyguladık. İstatistiksel analizler sonucunda öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeylerini geçerli ve güvenilir şekilde ölçen 24 kısa vaka öykü ve açık uçlu sorudan oluşan testin son formunu elde ettik? dedi.

Ankara Üniversitesi öğretim elamanı Arş. Gör. Şeyda Demir de çalışma grubundaki öğretmelerin sınıf içi davranışlarının değerlendirilmesinde kullanılan sınıf içi davranışlar gözlem formlarının hazırlanmasına yönelik yapılan; alanyazın taraması, gözlem formlarının denenmesi, uzman görüşü alınması; davranış grupları olan etkileşim, onaylama- onaylamama, öğrenme fırsatı sunma davranışlarının tanımlanması, gözlemcilerin eğitimi ve güvenilirlik çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Ankara Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu da kaynaştırma eğitimi sonunda elde edilen sonuçlardan bahsederek, öğretmenlerin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin arttığını, özel gereksinimli çocuklara ilişkin olumlu tutumların geliştiğini ve çocuklarla ilişkilerde olumlu yönde değişiklik olduğunu, bu bilgilerin lisans eğitimi sırasında verilmesinin faydalı olacağını ifade etti.

Düzenlenen seminerin ardından programa katılan eğitimcilere Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Hüseyin Sarı tarafında günün anısına plaket takdim edildi.

 

24

Kasım

2014

Haberler